vrijdag 18 juni 2010

Sombre Fleur




Mijn 2e setje in de 'bloemenlijn' met als thema roos is klaar.
Ik noem het "Sombre Fleur"( donkere bloem)

Ik heb hiervoor weer het patroon  de Mix 25 van Merckwaerdigh gebruikt.

Ik had nieuwe beugels besteld, strap 90 B en strap 95 B
In deze bh zit nu de strap 90 B. Kon hem er maar net in krijgen, omdat ik het m.v. stukje verlaagd had.
Voor de volgende moet ik er aan het 'armsgat' 1 cm bij aan tekenen.
Deze beugel is iets te smal, de 95 B zal beter zijn want die is in doorsnee net iets breder.
Ik zal blij zijn als ik de juiste beugel gevonden heb.


Ik heb cups gemaakt van zwarte padding.
Hier overheen een gebloemde mesh.
Heb deze gekocht als "kant per meter" bij Danglez.
 Omdat deze niet zo rekbaar was als lycra, en om de bloemen niet 'scheef te trekken',
heb ik onder aan de cup een plooi gemaakt.
Ik heb deze bewust niet als een coupenaad dichtgestikt, om problemen te voorkomen met het erg dunne tuleachtige stofje.
De bandjes zijn de zogenaamde spagettiebandjes.
Het viel niet mee om die met 2 naast elkaar door het 8-tje te krijgen, een iets groter 8-tje had ik niet,
 maar het is gelukt na veel gepriegel.
Het is weer de maat 90A



Het broekje is zelf getekend.

En om te bewijzen dat hij past,
 een fotootje tijdens de passessie, toen het beugelband nog niet dichtgemaakt was.




2 opmerkingen: