maandag 13 februari 2012

Re-Used......T-shirt


Re-Used...hergebruikt dus,
de dochter is tijdelijk wat kleiner gehuisvest nu,
dus die heeft met het verhuizen haar kledingkast eens geinspecteerd.

Ze vroeg: "Kun jij hier nog iets mee doen?
" ik heb er de knoopjes al afgehaald ,
 anders gooi ik het in de container"......

Nu moet je aan mij nooit vragen of ik er nog iets mee kan doen,
want ik kan overal wat mee doen :)

Ik heb toch wel 3/4 van wat er in die zak zat weer uitgehaald,
waaronder dit lange roze shirt...
Bedacht me nog net op tijd om er een foto van te maken,
ik was al begonnen met de boord er af te knippen.

Het shirt is van 85% heerlijk zachte  katoen  en 15% elasti......rek dus,
kan er even niet opkomen☺

Het patroon wat ik gebruikt heb is weer de Mix 25,
daar kon ik het printje het mooist opkrijgen.

Het kledingmerkje heb ik er ook uitgeknipt,
en op mv. genaaid.
 Jammer dat het wasvoorschrift wit was,
een zwarte uitvoering had ik  ook nog ergens hergebruikt,
maar deze witte die 'vloekt' dus vreselijk.



De slip was eerst allen dezelfde als van de Giordania
alleen wat lager, maar dat vond ik toch te laag worden.

Daarom heb ik, ook om de brede band van het shirt weer wat terug te laten komen,
er een bredere band op gezet.
Dit zit erg lekker, en blijft goed zitten.
Ik heb de omtrek van de slip van het patroon opgemeten, en daar 5 cm af gehaald.
Als ik de slip aan heb, komt hij niet zo hoog als op de pop,
daar lijkt het wel een tailleslip,
maar het is meer een 'iets hogere' heupslip geworden.



Ik vond het een geslaagd projectje,
en er ligt dus nog meer om ge-re-used te worden.



Waaronder een mooi zacht licht rozig heren T-shirt van Re-Play,
uitermate geschikt om een setje van te maken.☺
moet je het terug?








6 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk voorbeeld van recykleren! Mooi zoals je de print gebruikt hebt en volgens mij zit het setje heerlijk zacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaaauuwww die is erg mooi!!! En nog hergebruikt ook!!! Super!!!
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enorm geslaagde actie.
    Kei mooi setje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die is gaaf zoals je de print er in hebt verwerkt erg leuk. Ook het plaatje mv ben alleen nieuwsgierig heb je het lijfje vestevigd of gewoon dubbele stof? Zo zie je maar weer waar een verhuizing al niet goed voor is.

    groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :) wat een leukerd geworden! Dat shirt heb je mooi gerecycled! Echt heel leuk gedaan!

    En ik hoef ze niet terug hoor, ik heb helemaal geen plaats hier voor nog meer.... Jij kan er al hele mooie dingen van maken, dat kan ik toch niet evenaren! Ben benieuwd naar de rest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi hoi...
    zo zeg..ik zie het...wat gaaf!!! Heel goed gelukt.Lekker pittig stofje..jaaaaa we zijn zeker goed bezig!

    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen